Naše recenze Jimmyho vendety

Jimmy vendeta -  recenzePo dvou dnech jsem konečně dohrál první multiplatformové DLC pro Mafii 2, které nese název Jimmyho vendeta, a protože se mezi vámi jistě najdou i tací, kteří váhají nad jeho koupí, přinášíme vám recenzi zmíněného stahovatelného přídavku.

Zprvu bude asi nejlepší upřesnit, kdo je to vlastně ten Jimmy. Jedná se o novou hlavní postavu, holohlavého sympaťáka, kterého si ostatní najímají, aby za ně dokončil špinavou práci a „poklidil nepořádek” v Empire Bay. Jednou je ovšem zrazen svými rádoby přáteli a musí chtě nechtě nastoupit do lochu. Touha po pomstě je však silnější než cokoliv jiného, Jimmy se tedy rozhodne pro útěk z vězení – právě v tomto momentě nové DLC začíná.

Recenze Jimmyho vendety Recenze Jimmyho vendety

Celkově vás čeká třicet nových misí, které zvládnete na nejtěžší obtížnost splnit zhruba za dvě odpoledne. Až na pár výjimek, převážně ke konci hry, ale nečekejte nějaké propracované a dlouhé úkoly. Většinou musíte někoho zneškodnit (počítejte s tím, že vždy jdete proti početné přesile), ukradnout nějaké to auto, nebo káru naopak zničit. Za úspěšně dokončení mise a za vaše řádění ve městě dostáváte nejen peníze, ale také bonusové body. Ty poté můžete porovnat s vašimi kamarády nebo s ostatními fanoušky.

Bohužel jedinou významnou novinkou oproti původní hře, pomineme-li hlavní postavu a úkoly, je zpřístupnění třetího stupně tuningu v autodílně a to včetně nových polepů. Nejedná se o nic převratného, ale zmíněnou možnost jistě oceníte, protože v Jimmyho vendetě si hodně zajezdíte, zaskáčete a celkově si s vaším plechovým miláčkem užijete spoustu srandy.

Ano, tušíte správně, příběh není tentokrát tím hlavním tahákem, popravdě o něj ani tak nejde, Jimmyho vendeta si klade za cíl pobavit a pokud možno odreagovat. To se jí daří, alespoň prvních pár hodin, vcelku dobře. Jak ale postoupíte směrem ke konci,  dostaví se stereotyp (mise jsou jakou jako přes kopírák) a tím pádem i nuda. Celé DLC navíc působí, jako by bylo spíchnuto horkou jehlou. Jimmy například bydlí v naprosto stejných bytech jako Vito (vývojáři zde pozapomněli i Vitovo jméno na dveřích :)), nečekejte nové káry, zbraně, ani rozšíření soundtracku apod. Na první pohled je vidět, že se v 2K Czech nyní soustřeďují na vývoj jiných, důležitějších projektů, kterým věnují většinu pozornosti.

Český dabing Jimmyho mě osobně velmi příjemně překvapil a dočkáte se i spousta opravdu výtečných hlášek, které vám uvíznou v paměti. Jenže hlavní postava nemá zrovna širokou slovní zásobu, po čase vás jeho neustále opakující se hlášky přestanou bavit a spíše začnou být otravné. Vaši nepřátelé si navíc stále myslí, že jste italský mafián Vito, takže na Jimmyho občas pokřikují, že je to první Ital, kterého dneska zabijí apod. Další chyba, která vám sice vykouzlí úsměv na tváři, ale zároveň zamrzí.

Verdikt:

Jimmyho vendeta není vyloženě špatný počin a na nějakou dobu vás i zabaví. Pokud ale čekáte nějaký propracovaný kousek, budete pravděpodobně zklamáni.

Celkové hodnocení: 55%