V dnešním magazínu Hospodářských novin – „proč ne?!“ vyšel vcelku zajímavý a poměrně obsáhlý článek o Mafii 2. Ten jenom potvrzuje, že se začíná čím dál tím více psát, či mluvit o českých hrách i v médiích, která na ně nejsou nijak speciálně zaměřená, což je jedině dobře. Ve zmíněném článku se sice opět nedozvíme žádné převratné novinky, ale něco zajímavého se přeci jen najde a nezůstane tentokrát pouze u textu ;). Vypsal jsem (tedy alespoň v to doufám) vše podstatné v bodech pro ty, kterým se nechce celý, několika stránkový článek číst:
- herní doba Mafie 2 je odhadována na 15 až 20 hodin
- scénář má podle Jarka Koláře 500 stran (dříve se psalo 700, pozn. redakce)
- text nezbytný pro výrobu samotné hry se nazývá design dokument a popisuje celou hru – tedy například herní pravidla, scénář, popisy prostředí a postav. V případě Mafia II je to více než dva tisíce stran textu, říká Kolář
- na Mafii II proto pracuje kolem třiceti grafiků, kteří se zaměřují na různé úkony
- ve hře má být odhadem kolem dvou tisíc unikátních modelů
- pokud zkušený grafik pracuje na méně důležité postavě, vytvoří model během týdne, hlavním postavám se věnuje péče nesrovnatelně větší
- při tvorbě menších interiérů, třeba typické italské kavárny, kdy musí grafik zaručit kromě špičkové estetické úrovně a autentičnosti také jeho funkčnost a případně plnou zničitelnost, se délka tvorby pohybuje kolem jednoho měsíce
- jednoznačným zdrojem estetiky a inspirace jsou podle Petra Motejzlíka – senior grafik studia 2K Czech americké dobové filmy nebo filmy posazené dějem do doby 40. a 50. let
- v 2K Czech mají také poměrně rozsáhlou knihovnu, ve které vždy najdou vše potřebné – přehledy zbraní, automobilů, módy, kulturních fenoménů té doby – zaručující autenticitu i přesto, že se jedná o fiktivní město a příběh a jistou míru historické věrnosti
- jen animované filmové sekvence budou mít přes dvě a půl hodiny
- animace vznikají v motion-capture studiu, aby byl však výsledek ještě dokonalejší, některá gesta nebo pohyby se ručně dotahují
- designéři vymyslí prostředí a situace, grafici připraví modely či animace a pak všechno dávají dohromady a do pohybu programátoři, jichž na hře aktuálně pracuje mezi čtyřiceti až padesáti
- počet řádků kódu včetně motoru se podle vedoucího programátora Dana Doležela začíná blížit ke třem milionům
Vývoj jedné z hlavních postav – Joa:
Zdroj: HN, Twitter (XzoneCZ)