Na oficiálních stránkách 2K Games International se objevil rozhovor s Jankem Kolářem, jehož překlad Vám nyní přinášíme. Nedozvíte se sice nic moc nového, za přečtení ovšem stojí. Mimochodem, dnes jsou to přesně dva roky od oficiálního oznámení Mafie 2 na zrušené herní výstavě Games Convention. To nám ten čas letí, viďte? Kdo ví, možná si pro nás vývojáři na dnešek ještě něco přichystali…
GamesCom je v plném proudu, ale my jsme si udělali trošku času, abychom vyzpovídali Senior Gameplay Producera Jarka Koláře ohledně Mafie 2. Prostudujte si odpovědi níže a pokud jste na GamesComu, proč nenavštívit 2K kino v hale 6.1, stanoviště A23, kde můžete vidět trailer ze hry v akci?
2K Games: Ahoj Jarku. Mohl bys nám prosím říci, v jakém období je hra zasazena a jakým způsobem jste zachytili vzhled a atmosféru dané doby?
Jarek Kolář: Mafia II je zasazena ve fiktivním americkém městě 40. a 50. let. Co se týče doby, snažíme se ji reprodukovat co možná nejblíže realitě. Z tohoto důvodu máme za sebou hodně výzkumu, někteří členové týmu hledali svou inspiraci například v Chicagu. Zaměřili jsme se také na aspekty z mnoha populárních mafiánských filmů a prostudovali mnoho dobových fotografií, abychom pocity z ní mohli přenést i do hry.
2K Games: Jak je ve hře zachycen proud času? Je hraní nějakým způsobem ovlivněno změnami ročních období?
Jarek Kolář: Prvně, počasí hraje v příběhu velmi důležitou roli. Hra začíná v letech čtyřicátých, když v Evropě zuří válka. Je zima, počasí velice chladné a lidé jsou v depresích. Stejně, jako náš hrdina, který se snaží získat nějaké peníze, aby se nad situaci mohl povznést. S postupem času stoupá na žebříčku mafie, vydělává si více peněz, má hezčí auta a tak dále. A počasí je jiné – jsme uprostřed padesátých let, v létě. Ulice vypadají příjemněji, jsou barevnější, kolem jezdí více aut. Lidé jsou šťastnější. Co se vlivu na hru týče, řízení je velmi důležité. Zde si také všimnete rozdílu mezi jízdou na zamrzlé vozovce a jízdou v letním počasí.
2K Games: Můžeš nám říct víc o sandboxových prvcích hry?
Jarek Kolář: Hra nabídne strukturovaný zážitek, ale nabízí otevřený svět, kde hráč necítí žádné hranice. S postupem příběhu hráči ukazujeme, jak se posunout dál, pořád má ale příležitost, jít do města a prozkoumávat – a prozkoumávání Vám nabídne mnohem více zážitků. Pokud o něm budeme přemýšlet jako o DVD – hlavní příběh s misemi zastupuje film a prozkoumávání města utváří jakýsi bonusový materiál. Mnohem důkladněji se sice zaměřujeme na vývoj příběhu, možnost svobodného pohybu tu však stále je.
2K Games: Jak je důležitá střelba? Musíme být zkušení zabijáci pro mafii?
Jarek Kolář: Je to příběh o mafiánem, zbraně tudíž tvoří důležitou součást jejich životního stylu, takže ve hře máme všechny zbraně, které byste u nich v té době očekávali. Pušky, pistole, samopaly atd. Střelba je velmi důležitá, je to jedna z věcí, na kterou jsme se opravdu důkladně zaměřili. Nakonec jsme ji velice dobře implementovali, bavíme se například o animacích postav při střelbě. Chceme, aby ovládání bylo pro hráče velmi jednoduché. Používáme systém krytí, protože chceme, aby byla hra realistická. V opravdovém životě je většinou vystřelení jedné kulky smrtelné, proto se lidé při přestřelkách kryjí. A proto máme tento systém, který Vám umožní se před střelami ukrýt, i ve hře. Také to do akce přináší taktický element.
2K Games: Můžou hráči zničit prostředí okolo sebe?
Jarek Kolář: Na svou technologii, která umožňuje destrukci okolního prostředí, jsme velmi hrdí. Malé předměty a nábytek mohou být zničeny, někdy naopak máte možnost zničit celý interiér. Opravdu to přestřelkám přidává na atmosféře.
Zdroj: 2K Games International