Mafia.Czech-Games.net

Mód Lost Heaven 1932 po deseti letech pauzy opět ve vývoji

01.04.2017 · Autor: Alien · Kategorie: Mafia · 6 komentářů »

První díl Mafia sice letos oslaví již své patnácté narozeniny, to ovšem neznamená, že se na ni zapomnělo. Možná, že si ještě někdo z vás pamatuje výbornou modifikaci Lost Heaven 1932. Ta doslova oživila hru hromadou scriptů, rozmístila postavy ve městě, které si povídaly nebo vykonávaly různé aktivity a v neposlední řadě také zaplnila jinak prázdná parkoviště.

Na módu pracoval Pavel (rozhovor z roku 2007), který připravoval i novou verzi s označením 1.3, ta ovšem nikdy nevyšla a vývoj byl zhruba před 10 lety uložen k ledu. Věřte tomu nebo ne (nejedná se o apríl), Pavel se mi před pár dny ozval, že začal na modifikaci Lost Heaven 1932 opět pracovat. Dle jeho slov jsou momentálně hotovy základní korekční práce a opravy, nyní usilovně rozšiřuje možnosti herního prostředí a implementuje nové prvky.

Lost Heaven 1932 - v1.3 Lost Heaven 1932 - v1.3 Lost Heaven 1932 - v1.3 Lost Heaven 1932 - v1.3

A nyní krátce o vývoji modifikace, proč se autor rozhodl pokračovat a co zhruba můžeme očekávat v připravované verzi.

Pavel: V původním konceptu rozvržení vývoje měla modifikace The Lost Heaven 1932 vstoupit do finální podoby verzí 1.3, která měla vyjít zhruba o rok později než verze 1.2. Na začátku roku 2008 jsem ještě stihl udělat první větší úpravy, ovšem to jsem již své snahy směřoval k jiným aktivitám, které moji pozornost držely po několik dlouhých let. V tomto údobí spatřovalo světlo světa mnoho zábavných a technicky vyspělých modifikací (mnohé od invencí nadaného slovenského modera Miša) a já začínal přemýšlet, zda-li tento koncept má stále co nabídnout a není spíše zastaralý a celkově přežitý. Před ne tak úplně dávnou dobou jsem narazil při procházení YouTube na videa, ve kterých tato modifikace figurovala. Ve vší upřímnosti a bez falešné poklony, jako autora modifikace mne to velmi poctilo, samotná skutečnost, že někdo investoval čas a své úsilí do veřejné publikace něčeho, jehož součástí je i ta část, do které jsem zhmotnil (ve formě nul a jedniček:) své myšlenky. Ze zvědavosti jsem si videa pustil a právě zde vznikla myšlenka k návratu k modifikaci. Co ji však iniciovalo? Množství hrubých chyb, které vedly k úsměvným i velmi nepříjemným chvílím při hře. Kdepak soudruzi betatesteři udělali chybu? Mysleli způsobem, jakým se vše mělo dělat, nikoliv zcela opačně! Z celkového špatného technického stavu modifikace jsem byl vyloženě naštván a rozhodl se vše napravit do podoby, která dává smysl. Vydat opravenou a rozšířenou verzi je ta nejmenší omluva všem hráčům, kteří byli té dobroty a modifikaci si zahráli i se všemi těmi rozmanitými chybami. A zda-li je tento koncept skutečně zastaralý a přežitý? To již bude muset posoudit každý sám, ale osmělím se říci, že alespoň nějaká jeho část by mohla být stále, byť jen trochu, zajímavá :)

Přibližný seznam změn modifikace The Lost Heaven 1932 verze 1.3:

  • oprava všech nekorektně fungujících skriptů (např. i přes nedostatek peněz na zakoupení dynamitu jej šlo instalovat)
  • přesné usazení všech nesprávně usazených objektů (sesazení částí zábradlí bude lícovat, barely nebudou nad povrchem, …)
  • vytvoření přesných kolizí pro všechny přidané tvrdé objekty (již neprojdete nohami stříšky v salieriho garáži)
  • nové nasvětlení prostředí i s odpovídajícím stínováním
  • přidání dalších nových charakterů, vozidel a objektů
  • rozvinutější aktivity některých charakterů
  • přidání nových funkcí
  • dynamit lze používat i v krajině a lze jej instalovat i pod vozidlo
  • z vozidla je možno za jízdy vyskočit
  • cena opravy vozidla v Bertoneho servisu se odvíjí od rozsahu jeho poškození
  • velikost obnosu za prodané vozidlo v autobazaru závisí též i na jeho stavu
  • možnost volby rychlosti přepravy při najmutí Taxikáře
  • další dílčí úpravy prostředí, související s podobou celkového návrhu prostředí

Závěrem ještě Pavel dodává: Ve stádiu zvažování jsou též i mini-mise a další evoluce modifikace. Ačkoliv verze 1.3 měla být poslední, s příchodem vyspělých editačních programů se otevřely zcela nové možnosti úpravy prostředí, které stojí minimálně za zvážení o jejich možnostech využití. Verze 1.3 bude hotova do konce tohoto roku, i když osobně bych ji rád dokončil dříve.

O dalším vývoji vás budeme pravidelně informovovat. Těšíte se na modifikaci a hrajete ještě občas Mafii?

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on RedditPrint this page
  • Jan Pavelka

    Doufám, že to konečně dotáhneš do konce, demo vypadalo sakra dobře. :)

  • mirda

    Jo Jo Zlata klasika nemá chybu

  • Aeyesx

    Ahoy, s tímto módem zkušenosti nemám nicméně, nedávno jsem nainstaloval mafii a započal bitvu ji rozjet… pomocí 3D Analyze aplikace se mi povedlo odstranit bug se stíny, a následně jsem nainstalovat widescreen mod který mimo jiné nastavuje lepší dohlednost :) Našel jsem i jistý texture pack, který se mi zalíbil přes všechen odpor k texture packům jaký mám… Akorát bych rád nainstalovat i water shader mod a poté už hru nespustím… už tak občas a náhodně spadne, nevíte někdo co s tím a jak nějaké mody nakombinovat aby se nesesypali navzájem? Jinak při hraní jsem objevil novou várku bugů :), v misi Omerta jsem Franka na letiště osobně odvezl, zajímalo by mne co se stane pokud bych chytl i Sergia Morrela.

  • Vapno92

    Ja znova robím na tom mojom mode čo sa kedysi volal Made Man :)

  • Jakub Fabo

    Ani by človek nepovedal ako dokáže takáto správa spríjemniť deň :D

  • Melber

    To je skvělé!