Slovenský herní server Sector.sk nás opět velmi příjemně překvapil, když včera zveřejnil zajímavý článek (za tip thx Dubik), ve kterém se zaměřil na nastavení maximálních a minimálních detailů Mafie 2. Mimochodem třemi hlavními parametry ovlivňující kvalitu obrazu jsou: detaily stínů, geometrie a Ambient Occlusion.
Obrazovka nastavení detailů v Mafii 2. Celkem jednoduché…
Shadow quality – zvyšuje stíny stromů a budov, ale také stíny na stromech a budovách. Při nízkém nastavení stíny na budovách nejsou a svět působí nevýrazně.
Geometry detail – pouze okrajový parametr, který snižuje geometrii objektů ve větší dálce.
Ambient Occlusion – přidává odrazy od modelů, díky čemuž působí svět reálněji. Může mít ale značný dopad na framerate, pokud tedy chcete snížit detaily začněte právě zde.
Antialiasing – vyhlazování má pouze jedno nastavení a to vypnuté nebo zapnuté.
Anisotropický Filtering – filtruje textury v dálce, které díky tomu mají výraznější detaily. Nesnižuje výkon, proto je doporučeno zapnout na 16x.
Výše uvedené nastavení dle redaktorů serveru kvalitu obrazu příliš neovlivní, jen nebude působit tak reálně, i bez toho ale Mafia II vypadá slušně a dá se prý v pohodě hrát.
Grafická karta nvidia 9800 GTX bez problémů zvládá 30 fps při rozlišení 1680×1050 na nejvyšší detaily. Sector také otestoval starou nvidii 8600 GTS, které Mafii 2 rozběhla také slušně na 30 fps, při rozlišení 1280×800 a vypnutým Ambient Occlusion (počítač poháněl 2.6Ghz dualcore procesor).
Doporučujeme také starší článek GameStaru (zmínili jsme se o něm již nedávno), který se trochu podrobněji zaměřuje na porovnání detailů hry.
Zdroj: Sector.sk