Mafia.Czech-Games.net

Překlad Mafia 2 preview z CVG

17.10.2009 · Autor: Redakce · Kategorie: Mafia II - GC/09 · 7 komentářů »

Je to již nějaký pátek, co se na celosvětově známém britském serveru CVG objevilo trochu opožděné Mafia 2 preview z kolínské výstavy GamesCom. Původně jsme neměli v plánu rozepisovat se o něm nějak podrobněji, protože toho popravdě mnoho nového nepřináší. Jenže díky dlouhému období informačního sucha byly plány přehodnoceny a preview kompletně přeloženo (MrCrazy nese lví podíl). Vy se tedy můžete nerušeně začíst a zkrátit si tak čekání na nějakou pořádnou novinku:

————————————————————————————————————-

Při vcházení na GamesCom si někteří mohli představovat, že se hrou výstavy stane buď Brink od Splash Damage, nebo Mafia 2 od 2K Czech. Neohrabaná prezentace Modern Warfare 2, doplněná (ne)prezentací Bioshocku 2 tomu možná pomohly, ale my jsme si byli jisti, že si Mafia 2 svoje místo podrží. Jak to vlastně vypadá? Tomu byste nevěřili.

Naše demo začíná v apartmánu. Nepřesné Nikovy vzpomínky vzápětí přišly na jazyk: hlavní hrdina Vito se zde potuluje, přepíná stanice rádia, vypije pivo z lednice a změní si oblečení, díky šatníku, umístěném u předních dveří. Různě spoře oblečené prostitutky prochází kolem (je zde dokonce nahá „děvka“ v koupelně pro dobrý pocit náruživých hráčů), což navozuje povznešenější tón místa.

Mobilní telefony samozřejmě v padesátých létech neexistovaly (neuvěřitelné!), Vito tudíž přijímá rozkazy pro nadcházející misi skrze řinčící pevnou linku. Pro účely dema volá námi notoricky známý Giuseppe, který zve Vita na vyzvednutí padělaných dokladů. Nemáme jinou volbu, než přijmout. Po posledním letmém pohledu přes byt jsme zavedeni ke dveřím, dále po hlavním schodišti, a nakonec do přilehlé garáže.

Vybírání vozidel v Mafii 2 se neliší od Saints Row – vozy přivezené do vašeho příbytku jsou uchovány v nerealisticky velké garáži, vaše uložená auta můžete poté prohánět, nebo je uschovat na později i v té nejmenší garáži. Není to reálné, ale tato cesta je zábavnější.

Poté udeří pohroma. Spustí se krátká cutscéna – Gina, jedna z dam, které nahoře ‚sloužily‘ naším přátelům, nechtíc narazila do automobilu. V momentě, kdy je nám navráceno ovládání, se spustí hádka. I skrze fakt, že se Gina omlouvá, je mladík připraven jí trošku poupravit obličej.

Nikdo není nucen k akci – bylo by jednodušší jen tak se vypařit a opustit Ginu (uslyšíme o ní nepochybně později během Vitova příběhu) – je zde ale možnost volby. Rozhodnuto – postup, který není závratně odlišný od koupelnového „dovádění“ Sama Fishera v Conviction teaseru, nakonec je tedy užvaněný chlápek k smrti vyděšený. Hrozba odvrácena, Gina nám na oplátku nabídne rychlou službičku – ale Giuseppe čeká a v životě nadějného gangstera není sex na prvním místě.

Setkání s Ginou je dobrým příkladem jednorázových úkolů, které jsou aktivovány v klíčových momentech. Stejná linearita se nabízí i v ostatních postranních příležitostech: při vcházení do Giuseppeho bytu nás zastaví udělaný surovec od pohledu, který nás požádá o chvilku našeho času. Pokud se rozhodneme mu nevyhovět, budeme pokračovat dále v pochodu za svým cílem. Vidina peněz nás ovšem přiláká, vyslechnout si Derekův plán. Dozvídáme se, že obnáší tiché podpálení garáže plné vzácných aut, jakožto vzkaz konkurenci. Odměna za žhářství činí 500 dolarů.

Protože tato a jiné vedlejší úkoly nejsou pro hlavní příběhovou linii Mafie 2 důležité, nejsou tedy k dispozici vícekrát. Mafia 2 mapuje Vitovo vzestup z „usmrkance“ až po významného lumpa během více než desetiletého období, nemělo by tedy smysl, aby vás Derek požádal o zmíněnou prácičku v prvním roce a vy jí dokončili téměř o deset let později. Mise se objevují jakožto zpestřující úkoly, které mohou posílit Vitovo postavení v Empire Bay. Přijměte je, pokud chcete trochu dobrodružství navíc, odmítněte, pokud nechcete. Toto klasické poznávací znamení otevřeného světa v Mafii 2 se rozhodně nevztahuje na strukturu misí.

Po schůzce s Giuseppem jsme vystaveni další dynamické mezihře. Tentokrát vyjdeme z domu a setkáváme se s párečkem zlodějů, kteří na vás vytasí nůž. V mžiku se vytratí, když spatří hlaveň vaší zbraně. Nakonec jsme se ale chytili do pasti sami, jelikož celé scéně přihlížel policista. Osamělý strážník chce vidět zbrojní pas. Promiňte, pane, jaký pas?

V uzavřeném dialogu jsou na výběr tři možnosti. Nabídnout úplatek, ukázat falešný zbrojní pas, utéct. Prcháme do nebližší uličky, krčíme se ve stínu popelnice a poté chvíli postojíme za dobře umístěnými paletami, dokud nás nemine policejní vůz. Ikonka hledanosti, svítící, když nás policisté hledají, zmizí pouze tehdy, když si vyměníme oblečení. Ve vhodném obchodě si proto nějaké to nové koupíme. Nemůžeme se ubránit úsměvu, když sledujeme muže, který se vyhnul zatčení, jak si v nových hadříkách vykračuje po chodníku. V této bundě už jsme ho mohli vidět dříve!

Momenty jako tyto jsou skriptované. Je vám umožněna svobodná volba akce, ale každá oblast, denní doba a přítomnost policistů, jsou striktně naplánované napřed. Pro nás v uličce například popelnice společně s paletou vyloženě volají po tom, abychom je využili. Není nám napovězeno instrukcemi na obrazovce, ale pouze přesným umístěním objektů. Znalci her z otevřeného světa budou nejspíše obracet své zraky k obloze (a mají pravdu), ale Mafia 2 je pyšná na to, že je předvídatelná. Je to lineární příběh v nelineárním světě, s kontrolovaným přídavkem designu, který jsme tak často postrádali například v Godfatherovi 2.

Policii jsme se vyhnuli, přeskočíme tedy kupředu v čase k Derekovo misi. Je větší tma a vlnící se mlha navozuje zlověstný tón. Proniknutí a následné definitivní zničení garáží, které nás čeká, znepříjemňuje jeden malý požadavek. Neměly by zde být žádné oběti. Vypadá to zvládnutelně, když jsme ale dorazili na místo, poznali jsme, že je přítomno víc stráží, než aby to byla hračka.

První věc je zvládnuta jednoduše, možná díky keřům, které nám situaci značně ulehčují. Zato věc druhá je již trošku složitější – při vcházení do garáže jsme přinuceni ke konfrontaci. On je ozbrojen obuškem, zatímco my jsme bezbranní. Vrásky na mužově obličeji ovšem vypovídají o jeho věku, skolí ho tedy jen jedna nebo dvě kombinace, proložené drtivě silným úderem (Vitovi nechybí jedno tlačítko pro silný úder, jedno pro lehký úder, a jedno pro úhyb, které může být využito k vytvoření různých kombinací). Dozvídáme se, že objektů pro boj muže s mužem je ve hře nespočet. Využít můžeme například lahve, disky kol nebo pálky. Jednoduše si věc vybereme z okolí a použijeme ji na protivníka, žádná střelná zbraň. Brutální, ale zábavné.

Pro splnění mise jste již zničili 2 ze 3 aut, ale jelikož jste si vědomi, že se bude potřeba rychle ztratit ze scény, použijete poslední vůz jako únikový. S klíči v nedohledu má Vito dvě možnosti. Mohl by se dostat do potíží pomalým páčením zámku, čímž by jen přilákal pozornost policie. Nebo, což se zdá, vzhledem k sirénám, které v blízkosti slyšíme, jako lepší volba, by mohl rozbít sklo a dveře otevřít zevnitř. Volba padne na druhou možnost.

Na kluzkých vozovkách je těžké se udržet, obzvláště s nějakým silnějším automobilem. Vůz se smýká jako nosorožec na kluzišti, chtíc se horlivě proplétat mezi veřejným osvětlením a hydranty, kdykoliv je to jen možné. Realističnost je klíčová. S problémy, s kterými zápolíte vy, stejně snadno mohou zápolit i policisté. Přejetí před projíždějícím vlakem zastaví vaše pronásledovatele v jejich snaze o vaše zastavení. Občasný skok pravděpodobně policisty donutí honičku vzdát, v opačném případě mohou svá vozidla převrátit. Veřejní činitelé ovšem mají jednu výhodu – organizovanost. Už během prvních minut od rozeznění alarmu začnou stavět silniční zátarasy na všech hlavních tazích a početné hlídky budou prohledávat oblasti, kde jste byli naposledy spatřeni.

Zbavit se našeho „doprovodu“ by nemuselo být tak těžké, máme ale dost dobrý důvod, proč zůstat sedět v autě. S tímto se totiž v celé hře setkáme pouze jedinkrát. Zatím nemáme důvod tuto věc zpochybňovat – respektujeme slovo, které nám 2K Czech dalo. A opravdu nejsme připraveni obětovat jedinou možnost, jak vlastnit jedno z nejrychlejších vozidel. Při vjezdu do garáže, která patří rodinnému příteli, je nám nabídnuto několik modifikací. Jejich pořízení něco stojí, takže není taktické je instalovat do starších aut. Počet nástrojů pro úpravu poroste vzhledem ke kategorii vozidla, které vlastníte. Pokud tedy najdete spolehlivý kousek, starejte se o něj a on se vám jistě odvděčí, až nastartujete a rozsvítí se světla.

S naším vozítkem zpět v garáži už nám jen zbývá zavolat Derkovi a informovat ho o průběhu mise. Ten se nezdá být moc komunikativní, ale výsledek ho očividně potěšil. Navzdory oznámení ‚žádné oběti‘ nevypadá, že by byl nějak frustrovaný faktem, že dva lidé přišli o život (konverzace se bude lišit podle počtu mrtvých). Nakonec slibuje, že nám dohodí nějakou další prácičku, až to bude možné. Myslíme, že budoucí nabídku přijmeme, pokud se naskytne. Po této půlhodinové ukázce bychom byli blázni, kdybychom to neudělali.

Dojmy

Série Grand Theft Auto se dočkala mnoha napodobenin, ale žádná se ji nerovná. Je načase to změnit. Mafia 2 je jedním z nejvíce ambiciózních projektů, jaký jsme kdy viděli a je předurčen pro nastavení nové laťky pro interaktivní vyprávění příběhu a filmové pojetí.

Překlad mírně redakčně upraven. Preview v anglickém jazyce čtěte zde.

Zdroj: CVG, vlastní