Denby Grace, producent 2K Games, je v poslední době očividně hodně vytížen. Nejen, že podle jeho vlastních slov dost často přelétá mezi Českou republikou a Amerikou, aby kontroloval, v jakém stádiu se nachází Mafia 2, k tomu je téměř každý den k nalezení nový rozhovor, ve kterých je vyzpovídáván redaktory časopisů či webů z celého světa. Polský on-line magazín Gry-Online nezůstává pozadu a přináší nový kousek do, již nyní velice obsáhlé sbírky „otázek a odpovědí“. Čtěte český překlad, čeká na Vás pár novinek a upřesnění.
První Mafia se ukázala být (docela neočekávaně) ohromující hrou, jejíž příběh byl na úrovni gangsterského filmu. Její pokračování se stalo jednou z nejvíce očekávaných her roku 2009. Zvládne se 2K Czech udržet na úrovni originálu, vydaného v roce 2002? Měli jsme možnost, zeptat se Denbyho Grace, producenta 2K, na pár otázek:
Filip Grabski: Proč jste se rozhodli opustit období třicátých let? Je to proto, že období mezi léty 1940-1950 je více vzrušující? Nebo proto, že auta jsou hezčí? Nebo vám snad někdo dal nabídku, která se neodmítá?
Denby Grace: Mafia měla unikátní příběh a atmosféru, což byla jedna z věcí, kterou jsme se snažili zachovat i v Mafii 2. Tvorba pokračování, které se odehrává 10 let po původním příběhu, nám dalo možnost vyrtvořit něco úplně nového, okouzlujícího a něco velmi podobného filmu. Toto období bylo pro nás důležitou částí, kterou jsme do hry chtěli zanést a prozkoumávat ji. 40. a 50. léta bylo velmi zajímavé období v historii Spojených států a byli jsme rádi, že tento nový a zajímavý svět můžeme díky hře objevovat.
Obávám se, že je velmi těžké, nesrovnávat Vaši hru s GTA IV. Jste si jistí, že Mafia 2 bude po svém vydání hrát „stejnou ligu“?
Myslím, že je pro lidi přirozené, porovnávat Mafii 2 s GTA IV, ale tyto hry jsou opravdu diametrálně odlišné. Samozřejmě, obě jsou to střílečky z pohledu třetí osoby, které mají příběh, odehrávající-se v kriminálním podsvětí, také tam jezdíte autem po městě, to je ale asi tak všechno. Naše hra je zasazena do autentické doby a mnohem více se soustředí na příběh. Obě hry nabízí atraktivní zábavu, nemůžete je však spolu porovnávat.
Je Mafia 2 hrou o jednom příběhu (jako v případě jedničky) nebo je to více jako GTA/Saints Row – se spoustou bonusových úkolů a výzev, které jsou hráči nabídnuty vedle původního příběhu? Pokud ve hře něco podobného máte, co konkrétně to je?
Prvně, Mafia 2 je hrou se silným hlavním příběhem, stejně jako v případě prvního dílu. I tak zde ovšem máme pár postranních úkolů, které se nějakým způsobem upínají na hlavní příběhovou linii. Vito si může například koupit oblek, vylepšit auta, prostě všechno, co byste čekali od mafiána.
Takže budeme mít možnost vydělat si peníze, které pak budeme moci nějak utratit?
Peníze jsou pro Vita a Joeho největší motivací, když se přidají k mafii, takže hrají ve hře důležitou roli. Stejně jako v reálném životě si za peníze můžete koupit oblečení, jídlo, auto atd.
Když byste měl srovnat velikost Empire Bay a Lost Heaven – jak to vypadá, jak je to velké, má to nějaká předměstí či venkovské oblasti?
Město v Mafii 2 má přesně 10 čtverečních mil (přes 26 čtverečních kilometrů), takže je dvakrát větší než Lost Heaven. Obsahuje 20 rozličných okrsků a oblastí – přes China Town, do Little Italy, u honosnějších čtvrtí s bílými ploty konče. Přesně to, co byste čekali od město v padesátých létech, ve hře uvidíte.
Plánujete udělat dospělou a seriózní hru nebo se dočkáme i nějakých vtípků a srandiček?
Naším cílem je nabídnout hráčům dospělou a přesvědčivou zábavu, dětinské vtípky šly stranou.
Povězte nám něco o příběhu a postavách. Co dělá z Vita Scaletty zapamatovatelnou postavu? Budeme ho mít rádi, nebo ho budeme naopak nenávidět?
Vito se narodil na Sicílii. Jeho rodina emigrovala do Států, když byl malý kluk. Žití v amerických slamech, ho motivovalo k tomu, stát se „někým“. Vito je převážně dobrý člověk, ale prostředí, ve kterém žil, ho ovlivnilo. V příběhu Mafie 2 začíná jako většina mladých kluků – chudý, nezkušený, ale připravený dokázat, že za něco stojí. Vito a jeho kamarád Joe chtějí žít svůj „Americký sen“, což pro ně znamená spoustu peněz, moci a respektu od lidí, okolo nich. Vito se tohoto všeho na konci hry dočká, ale přinese to pro něj spoustu těžkých momentů a obětí.
Joe Barbaro je Vitův nejlepší kamarád, který je Vaším společníkem ve většině hry. Zatímco Vito si mohl zvolit jinou cestu (pokud by ho potkaly jiné okolnosti), Joe měl jen jednu možnost. Je to rozený ničema, který přitahuje problémy, i přes to je to ovšem chlap k pomilování. Je to typ člověka, se kterým byste si přáli vyjít do města. Přestože byste nejspíše skončili v nějaké barové rvačce nebo, ještě hůře, ve vězení. Vito Joea potkává, když je ještě mladý a vyrůstají bok po boku. Vito byl vyzáblý a uvědomil si, že potřebuje někoho, kdo ho bude chránit. Joe na druhé straně, potřeboval nějaký druh asistenta a od té doby, co přišli ze Sicílie, si jej Vito vzal pod svá ochranná křídla. On používal svou hlavu, Joe své svaly, rychle se z nich stávají nejlepší přátelé. Pro Joea není důležité, jestli ho někdo respektuje nebo se ho bojí – na konci to má tentýž výsledek. Když ho potkáváme ve hře, jeho životem je pivo, holky a zbraně – a určitě to nechce měnit.
První Mafia byla spíše lineární. Plánujete v tomto ohledu nějaké změny? Chcete docílit toho, aby hráč sám vymyslel způsob, jakým splnit svůj úkol? Nebo možná, nabídnout mu možnost, dokončit misi různými způsoby? Nabídne nám Mafia 2 více konců?
Hlavní příběh je lineární, máme zde ovšem pár větvení. Hru bude možno dokončit více způsoby, samozřejmě o tom ale nemůžu mluvit. Co se misí týče, ano, nabídneme více možností, jak dokončit úkol. Například, někdy může být lepší, vzdát se střelby a zůstat nepozorován, někdy bude naopak lepší zastřelit všechno, co se mihne. A více konců Vás donutí hrát hru znova.
A co třeba detaily – radiové stanice, chodci na ulicích, interiéry, kradení aut… Kolik času jste na vypracování těchto malých věcí, dostali?
Neuvěřitelné množství hodin bylo věnováno pro práci na detailech – interiéry, celkový vzhled, či chování NPC postav – hra je extrémně detailní a až bolestně autentická, přesně tak, jak byste čekali od období, ve kterém se odehrává. Co se rádia týče, sice ještě nejsme připraveni, vypustit kompletní soundtrack, ale ujišťují Vás, že uslyšíte mnoho reálných hitů té doby.
Bude policie stejně pedelská jako v prvním díle? Budeme pokutováni za každou červenou, na kterou pojedeme, za menší nehody, či za překročení rychlosti?
Celý „policejní systém“ byl od dob prvního dílu určitě vylepšen. Samozřejmě, že budete čelit následkům, pokud porušíte zákon, ale reakce policistů budou více racionální. Nepůjdou po Vás po celém městě, za menší překročení rychlosti.
Kolik je ve hře aut? Dočkáme se i jiných prostředků – motorek, kol, lodí, letadel?
Ve hře je mnoho aut, bohužel ale ještě není známo konečné číslo.
Je prodloužený Mafia 2 trailer opravdu renderován v reálném čase nebo jste použili nějakou tu produkční magii, abyste jej trošku vylepšili? Hardwarové požadavky jsou důležitým faktorem – jakou „mašinu“ budeme potřebovat, abychom hru rozjeli na takové úrovni, jako to vidíme v traileru?
Trailer byl tvořen kompletně v herním enginu, bez použití žádných aplikací třetích stran, k docílení lepšího vzhledu. To, co jste v něm viděli, uvidíte i ve hře. Náš engine a produkční nástroje, jsou velice silné a my jsme na ně pyšní. Pokud se ptáte na požadavky – k tomu nyní nemůžu nic říct. Samozřejmě děláme, co můžeme proto, abychom hru optimalizovali tak, aby si hru vychutnalo co největší spektrum hráčů.
Co takhle datum vydání?
V tuto chvíli je stanoveno na podzim roku 2009.
Poslední, povinná otázka – jaké jsou Vaše plány do budoucna? Můžeme očekávat třetí Mafii? Zasazenou do sedmdesátých let, přesně jako ve filmu „Casino“?
Naše plány se soustřeďují pouze na Mafii 2 – chceme ji dokončit.
Děkuji za Váš čas a přeji hodně štěstí.
To by bylo z našeho prvomájového rozhovoru všechno, užijte si dnešní sváteční den (nejen s Mafií 2).
Zdroje: Oficiální fórum, Gry-Online.pl