Illusion Softworks (později 2K Czech) se může pyšnit poměrně bohatým seznamem vydaných her, ať už jde o Mafii, Mafii 2, H&D, H&D 2, Vietcong, Chameleon či zatím poslední počin Top Spin 4. Mnoho lidí nebo chtete-li fanoušků, ale netuší, že tuzemské studio pracovalo také na dalších, nikdy nevydaných projektech a právě jim bude tato sekce věnována. Pojďme se na ně nyní společně podívat.
- Enemy in Sight
Jistotně nejznámější stornovaný titul, který byl v době zrušení v poměrně pokročilé fázi vývoje. V roli řadové vojáka americké armády jsme se měli účastnit fiktivního konfliktu s Ruskem v roce 2006. Přičemž válčit se mělo jak v jihozápadní Anglii poblíž města Plymouth, u německých lázní Baden Baden, tak i v České republice, přesněji u Bílých Karpat. Vojenská FPS akce Enemy in Sight se nejvíce podobala Operaci Flashpoint od Bohemia Interactive, čímž se ostatně autoři netajili. Chybět neměla moderní technika ani volnost pohybu po rozlehlé členité krajině (100 km čtverečních) složené z hor, lesů, luk, různých vodních toků, silnic, vesnic či měst. Jednotlivé budovy dokonce obsahovaly interiéry, do kterých bylo možno vstoupit. Počítalo se také s plně interaktivním a zničitelným prostředím a to včetně domů nebo dalších objektů. Enemy in Sight měl zahrnovat nelineární kampaň i propracovaný multiplayer.
Nejpravděpodobnějším důvodem zrušení hry bylo odkoupení studia Illusion Softworks zahraniční společností 2K Games, přičemž práva na značku a obsah zůstaly původnímu vydavateli Atari.
- Moscow Rhapsody
FPS střílečka Moscow Rhapsody byla poprvé blíže odhalena prostřednictvím krátkého videa v prosinci roku 2006 (tehdy na ní pracovalo IS společně s Pterodonem), které pravděpodobně pocházelo z rané betaverze. O hře samotné moc oficiálních informací neprosáklo, snad jen, že byla připravována pro PC, Xbox 360 i PS3. Z obrázků lze však zjistit, že měl být přítomen krycí systém (velmi podobný tomu v Mafii 2) či možnost přepnutí do pohledu třetí osoby. K zastavení vývoje (účetní hodnota projektu tehdy dosahovala 129 milionů korun) došlo v roce 2009 z neznámých důvodů. Jisté zdroje sice uvádějí jako hlavní důvod odkoupení studia společností 2K Games, které se hra nezdála a mělo jiné plány, jedná se ovšem pouze o spekulaci.
Krátké video z rané betaverze hry Moscow Rhapsody naleznete zde.
Více než sedmiminutové video z Moscow Rhapsody, které je poměrně dosti vzácné naleznete zde.
- HiTech
Hra s pracovním názvem HiTech je další počin, na kterém vývojáři z Illusion Softwork pracovali (v letech 2004 až 2005). Jednalo se o futuristickou sci-fi střílečku z pohledu třetí osoby odehrávající se v budoucnosti, konkrétně v roce 2025. Titul měl obsahovat stealth prvky a velmi propracovanou fyziku. Hlavním designérem Hitechu byl Daniel Vávra (Mafia, H&D atd.). Hra se bohužel dostatečně nezamlouvala žádnému potencionálnímu investorovi, proto byl vývoj zcela zastaven.
Jediné prototypové video ze hry HiTech naleznete zde.
- Tajný projekt
Nikdy nepublikovaný projekt 2K Czech, o kterém do nedávna věděl asi jen málokdo. Na hře pracoval v roce 2009 dnes již bývalý zaměstnanec tuzemského studia, Marek Václavek společně s několika dalšími kolegy. O hře, která nemá ani žádné jméno, nejsou známy žádné oficiální či neoficiální informace. Jak je ovšem z níže uvedených obrázků patrné, mělo se jednat o titul odehrávající se ve velmi propracovaném městském prostředí (realistické textury, detailní modely budov apod.). Jelikož byl “tajemný projekt” vyvíjen souběžně s Mafií II, patrně se jednalo o jiný žánr.
Zdroj: Games.cz, Wikipedia, vlastní