Rozhovor s Pavlem

06.11.2007 – Exkluzivní rozhovor pro tento web mi poskytl Pavel, který je autorem vznikajícího skvělého módu nesoucí název Lost Heaven 1932.

Alien: Ahoj, tvůj mód velice dobře znám (jsem betatester :). Mohl bys tedy představit mód ostatním čtenářům, kteří o něm nic neví?

Pavel: Tímto zdravím všechny fanoušky skvělé hry Mafia. Tato modifikace obohacuje volnou jízdu a příběhově se váže k roku 1932, kdy prohibice byla ještě v plné síle a Tommy vyhrál závody. V tomto módu je použito mnoho známých charakterů ale i ty charaktery, se kterými jste se v té době potkat nemohli. Jde o zpestření, tak to prosím neberte tak do detailu…

Alien: S jakým zpestřením a obohacením se hráč konkrétně bude moci v módu setkat?

Pavel: V modifikaci jsem použil různé druhy možností, jak obohatit smysl volné jízdy (ať již v kladném či negativním smyslu :) ), z takových důležitějších vyjmenuji např. odvoz taxíkem, prodej zbraní, nákup a prodej vozidel a pak funkční továrnu ve Works Quarter s dopravním ruchem. Jinak je zde mnoho dalších věcí, i skrytých, se kterými se hráč setká. Chce to zkoušet :).

Alien: Je tedy jasné, že tvůj mód je hlavně o scriptech. Jak si se vůbec ke scriptování dostal a jak dlouho ti trvalo naučit se základy? Kdy jsi vlastně dostal nápad vytvořit vlastní mód?

Pavel: Dá se říci, že první krok v modifikování jsem učinil v roce 2004, kdy jsem začal porůznu sbírat nové, avšak původní modely vozidel do Mafie. Pak jsem chtěl do jízdy přidat pár aut, vyhledal jsem proto příslušný program a pomocí něj jsem je rozmístil po parkovištích. A právě z toho mě napadlo, že by to chtělo i nějaké strážníky na parkovištích, jako byli v kampani. To byly prvopočátky módu, skript jsem se učil v průběhu, kupodivu, nebylo to zase tak zlé, po pár dnech jsem již něco málo uměl :).

Alien: Můžeš čtenářům prozradit na čem zrovna teď (ohledně módu) pracuješ?

Pavel: K datu 6.11.2007 je mód v posledních chvílích vývoje, zbývá mi dodělat pár věcí, co se týče prostředí, a pak jak jsem slíbil, modifikace bude mít vlastní krajinu, která bude též obohacená. Detaily neprozradím, ale mohu vzkázat, že bude o zábavu postaráno.

Alien: Neodpustím si otázku, která se týká HW nároků. Bude mód hratelný i na běžných počítačích, nebo bude ke hraní potřeba nějaké „dělo“?

Pavel: Nyní je v módu přes 200 charakterů, tedy mnoho skript navíc, ale dle mých předpokladů vystačí na plynulý chod 1 Gb paměti, nic jiného zapotřebí nebude, samozřejmě, čím lepší PC, tím rychlejší loading a v některých okamžicích (např. přestřelka s policií) i větší plynulost. To jsou zatím známé problémy, ovšem pořád bez nervů v kýblu hratelné :).

Alien: Pracuješ tedy na módu úplně sám, nebo ti někdo pomáhá? A jak dlouho už ho tvoříš/tvoříte?

Pavel: Vývoj módu začal pouze s mou účastí, postupem jsi se nabídl jako betatster, za což ti alespoň z mé strany patří velký DÍK. Jinak po celou dobu jej vyvíjím sám a zdá se mi to jako nejlepší řešení.

Alien: Teď trochu odbočíme od tvého módu. V poslední době vzniká spoustu dalších zajímavých modifikací a projektů, mezi které rozhodně patří Cantrell City, Mafia Multiplayer apod. Na který se těšíš nejvíce?

Pavel: O tyto projekty mám zájem jako každý jiný fanda Mafie :), takže jejich příchod na veřejnost též netrpělivě očekávám. Dovolím si říci, že Cantrell City nabídne úplně nový příběh s vlastní atmosférou a skvěle zpracovaným novodobým městem, takže je v určitém smyslu ojedinělý, stejně jako Mafia Multiplayer, který konečně umožní hráčům změřit mezi sebou síly :). Dále bych rád poznačil, že pokud má někdo chuť vytvořit modifikaci, měl by si vytvořit jasné cíle, je velká škoda vidět skvělé modifikace nedodělané.

Alien: Poslední, tak trochu „povinná“ otázka. Kdy zhruba plánuješ vydání módu (verze 1.2) a zda bude poslední?

Pavel: Verzi 1.2 bych chtěl nadělit jako vánoční dárek, tedy v období Vánoc, nejdříve však 23.12.2007. O poslední verzi módu bych zatím nemluvil, plánuji ještě něco extra :), ovšem datum vydání ještě prozradit nemohu, jsou zde i jiné faktory, ale budu se snažit, pokud bude možno, pracovat na tom, co mi síly budou stačit :).

Alien: Díky za rozhovor a přeju hodně štěstí s módem. Nyní máš prostor něco vzkázat čtenářům, popřípadě někomu pozdravit apod.

Pavel: Děkuji mnohokrát, podle zvyku a dobrého vychování :) přeji i já tobě mnoho úspěchu s tímto webem a nech ti jde práce s tímto spojená, jak se říká, od ruky :). Má poslední slova směřují k módu obecně, bude mi velkým potěšením, když tato modifikace udělá hráčům radost a třeba se k ní někdy vrátí. Děkuji za rozhovor.