Rozhovor s ESAULem

20.02.2008 – Exkluzivní mega rozhovor pro tento web mi poskytl ESAUL, autor jedné z největších modifikací do hry Mafia, která nese název Cantrell City.

Alien: Ahoj. Na úvod bych tě poprosil, aby jsi se čtenářům trochu představil:

ESAUL: Zdravím, jmenuji se Tomáš Pondělík, je mi 20 let a studuji na univerzitě v Praze. Zajímám se o PC hry, hlavně o jejich úpravy a o modařskou scénu a free hry. Mimo to pracuji a věnuji se společenským akcím, boxu a mnoha jiným věcem, je toho dost, ale času málo.

Alien: Tvůj mód většina lidí jistě zná, ale mohl bys ho prosím přiblížit i těm, kteří o něm slyší poprvé?

ESAUL: Jedná se o totální konverzi původní hry Mafia, kdy struktura města zůstala zachována a vše ostatní pozměněno a přeneseno do současnosti. V tomto modu tedy hráči naleznou nové textury, modely budov, vozidel, objektů, nové zvuky, zbraně, hudbu a spoustu jiných detailů. Hráč se ocitá v kůži Thomase Angela a prožívá s ním jeho zvraty v životě a situace na hraně smrti.

Alien: Dočkáme se v Cantrell City (dále jen CC) „pouze“ nové kampaně, nebo bude kompletně předělaná i volná jízda, extrémní jízda atd.?

ESAUL: Původním záměrem bylo pozměnit pouze jízdu, ale jak jsem postupem času objevoval a chápal fungování jednotlivých složek a hodnot Mafie došel jsem k závěru, že bude možné vytvořit zbrusu nové mise. Aktuálně pracujeme na scriptech v jízdě. Kampaň se bude tvořit až naposledy (přestože 1. mise je již skoro hotova). Co nahradí extrémní jízdu stále nevíme, ale jako nejpřijatelnější řešení se jeví kariéra – hráč by zde plnil různé úkoly, oproti jízdě by to nebyly variabilní úkoly, ale úkoly typu „odvez tohle auto někam ve stanoveném čase“.

Alien: Jak moc se město změní a co vše v něm půjde dělat?

ESAUL: Město se změní hlavně po stránce vzhledové. Přibudou nové modely budov (hlavně mrakodrapů), ale také dopravy, zvažujeme použití dvou typů tramvají (starší a nová), navíc například ve městě potkáte dva spojené vozy tramvaje či tři nadzemky. Oživit jízdu se snažíme variabilními opakujícími se úkoly. Problém tvoří pouze jejich tvorba a nápad, realizace jde poměrně rychle.

Alien: Kolik misí celkově bude nová kampaň obsahovat a budou jednotvárné, nebo bude každá něčím specifická?

ESAUL: Původním záměrem bylo zhruba 10 misí, vzhledem k časové tísni jsme museli toto hledisko zúžit na polovinu, takže misí bude celkem 5 a hra bude mít dva konce. Každá mise by měla vzhledem k malému počtu misí být specifická (v první misi řídíte opilí, v jiné rozvážíte poštu apod.)

Alien: Jak a kdy, tě vůbec napadlo začít pracovat na tak rozsáhlé modifikaci, kterou jistě CC je?

ESAUL: Délka tvorby modu se již pomalu blíží čtyřem letem, takže už si asi ani nevzpomínám, jen vím, že na začátku byla jen směšná úprava textur ve městě, vadilo mi staré město a moderní auta.

Alien: Pracoval jsi v minulosti na nějakých jiných projektech např. na modifikaci apod.?

ESAUL: Za sebou mám spíše pár drobných projektů (střílečka Na lovu v Game makeru apod.), které ale nikdy světlo světa nespatřily, popř. jsem je oficiálně nepublikoval.

Alien: Kolik momentálně čítá váš tým lidí a jakou funkci v něm zastáváš ty?

ESAUL: Pokud do toho čísla zahrnuty i externisty, tak zhruba 7-9. Já tvořím leadera projektu a v hlavě nosím vizi celého Cantrell city a snažím se to postupně s pomocí externistů realizovat, např. v současnosti pracuje NiCC_reLOADed na novém game menu a např. Pája upravuje a modeluje nové budovy, zde jejich práce končí, já ale zasahuji do všech sektorů.

Alien: Je vidět, že toho mód mění opravdu spoustu. Nabízí se tedy otázka, jak asi bude velká plná verze?

ESAUL: Aktuální velikost modu je něco málo přes 200MB, ale počítám, že to s přidáváním vozidel rapidně poroste, budeme se snažit vejít pod 700MB.

Alien: V jaké fázi vývoje se mód v tuto chvíli nachází?

ESAUL: Pracuje se na oživení krajiny a dokončení všech zbraní které budou ve hře. Namátkou mohu vypsat pár zbraní: Desert Eagle, HK MP5, Sig-Sauer P226, Korth Combat Magnum, Glock 19, Beretta 92, kuše, C4, dvě pálky – kovová a dřevěná a jiné zbraně, bude toho opravu dost.

Alien: Kolik jazykových verzí chystáte?

ESAUL: Základem je česká verze, pokud by se nabídl někdo pro slovenský překlad, tak to uvítáme, ale dabing postav bude také v češtině. Druhým jazykem bude angličtina, ta vyjde o pár dní déle po české verzi.

Alien: Kdy bychom se tedy mohli plné verze CC dočkat a plánuješ před jejím vydáním ještě nějaké demo?

ESAUL: Demo již neplánuji, ale dočkáte se in-game videa a pevné datum vydání stanovené nemám. Pokud by se vývoj ustálil na nějakém tempu jako je teď, vidím to na červen, pokud ne, je možné, že plná verze vyjde před Mafií 2, na přelomu léta a podzimu.

Alien: Budeme moc najít plnou verzi CC i jinde než na vašem webu (přece jen bude dosti velká) např. na DVD herních časopisů SCORE, LEVEL?

ESAUL: Ano rozhodně, plnou verzi budeme volně distribuovat na všech serverech, bude tedy možné ji nahrát i na jiný server, u demoverze jsme chtěli zachovat náš odkaz na stažení z důvodu počítání downloadů, abychom věděli jak je mod oblíbený. Samozřejmě mod také vyjde na DVD ve Score a Levelu. Ve Score máme dokonce slíbený článek, takže o tom také dáme vědět, kdy vyjde.

Alien: Budou přítomny nějaké „Easter Eggy“ a mohl bys nám alespoň jeden prozradit?

ESAUL: :) ano budou, ne ve velké míře, protože by asi zbytečně zpomalovaly běh hry, ale myslím, že jeden říci můžu. Najdete jej na závodním okruhu, který bude možné si pronajmout v jízdě (i v noci!). Pokud pro ně ovšem zbyde prostor, nebudu jimi šetřit :D

Alien: Jaká je podle tebe, jestli tedy nějaká je, největší konkurence vaše módu?

ESAUL: Asi za největšího konkurenta jsem považoval Ikarus mod, který má tak nějak zhruba podobné preference jako CC, pokud bych to měl brát celkově, tak je zde i Modern mod , Ibrahimův ČSSR mod a například Lost Heaven 1932, který se stále zdokonaluje.

Alien: Na jakou modifikaci pro Mafii se těšíš ty osobně nejvíce (mimo CC samozřejmě :)?

ESAUL: Určitě jsem zvědav na další verzi LH1932, který je pro mne i částečnou inspirací, ale také na ČSSR mod a na City bars 2.

Alien: Zajímalo by mě, jestli je podle tebe hra Mafia dobře modifikovatelná a zda jsou nějaké zádrhely, které za každou cenu nelze obejít?

ESAUL: Mafie je asi jednou z mála her, které až do takové míry upravovat. Předělat snad lze úplně vše, od parametrů zbraní, aut, modelů, zvuků, scriptů, postav, menu, textur, animací, byl zde mod s letadlem, bazookou, je toho opravdu hodně a komunita a modifikovatelnost drží Mafii stále při životě.

Alien: Měli jste, jako tým, někdy problémy z firmou 2K Czech (dříve IS), když jim, dalo by se říct, předěláváš kompletně hru?

ESAUL: Na nic konkrétního jsme nenarazili. Spíše naopak, D. Vávrovi se CC poměrně líbilo, ale zmínil, že je to stále jen demo, takže až vyjde plná verze, pokusíme se ji odprezentovat nějakým způsobem 2kCzech.

Alien: Zažíval jsi někdy období, kdy jsi chtěl s módem nadobro skončit?

ESAUL: Určitě a to několikrát, ale nebylo to jen z mé vůle a to ty osobně sám víš (nedávno jsem po 4-ech hodinách modelování přišel o nový model nemocnice, kvůli pádu Zmodeleru a po 3-ech hodinách scriptování jsem přišel o poměrně složitý script z jízdy.

Čtenář KouKys: Jaké máte plány po vydání Cantrell City?

ESAUL: Určitě odpočinek :D. Ale dopředu již mám v hlavě další projekty, CC mě v tomto směru brzdí a tak bych jej co nejdříve a rád dokončil. Pokud bude Mafia 2 modifikovatelná určitě se něčeho alespoň minimálního dočkáte.

Alien: Já ti děkuji, že jsi poskytl našemu webu, tak rozsáhlý rozhovor, přeji ti hodně úspěchů, jak při tvoření modifikací, tak v soukromém životě. Pokud chceš něco vzkázat čtenářům, máš nyní volný prostor:

ESAUL: Díky moc za rozhovor, tobě také přeji hodně úspěchů do budoucna s webem. Čtenářům děkuji za obrovskou podporu a základnu, kterou si CC za svou existenci vytvořilo. Díky moc všem, budu se snažit Vás nezklamat.