Mafia III – Základní informace

Sekce bude postupně doplňována a aktualizována.

Příběh, scénář, dialogy:

  • hlavní hrdina se jmenuje Lincoln Clay – napůl běloch, napůl afroameričan (mulat) veterán vracející se po několika letech z války ve Vietnamu
  • děj se odehrává v roce 1968 ve městě New Bordeaux (inspirované skutečným městem New Orleans) a přilehlém okolí (včetně pobřeží řeky Mississippi)
  • příběh bude o pomstě italské mafii, kterou vede Sal Marcan, a která vyvraždila váš předchozí černošský gang Black Mob
  • vývojáři slibují, že se dozvíme, co se stalo s Joem z Mafia II
  • Vito, Cassandra a Burk budou hrát svou roli i v hlavním příběhu
  • rodiče hlavního hrdiny Lincolna Claye pocházejí pravděpodobně z Dominikánské republiky, alespoň si to myslí Father James, který provozuje sirotčinec.
  • různé vedlejší aktivity vás ponoří hlouběji do pozadí příběhu tří pomocníků (Vito, Cassandra a Burk) a zajistí vám unikání odměny.
  • v Mafii 3 bude větší množství vedlejších aktivit a předmětů, které můžete sbírat, než ve druhém díle. Díky tomu budete mít i více možností, jak ovlivnit vyprávění příběhu.
  • Mafia III bude mít více konců. Záležet prý bude hlavně na tom, komu přidělíte zničenou skrýš, zda Vitovi, Cassandře či Burkovi – od toho se pak má odvíjět vyprávění příběhu.

AI:

  • umělá inteligence podle novinářů, kteří měli možnost Mafii 3 vidět na vlastní oči, působí poměrně dobře
  • indikátory nad hlavami ostatních postav dávají najevo, jak si vás zrovna všímají. Pokud se chováte delší dobu podezřele, mohou na vás zaútočit či zavolat posily z řad mafie.
  • nepřátele se budou chovat různě a také budou různě vybavení, některý na vás vyběhne s nožem, jiný zase bude číhat v úkrytu s brokovnicí nebo poběží povolat posily do telefonní budky.

Hudba:

Město:

  • hra se odehrává ve městě New Orleans a přilehlém okolí (včetně pobřeží řeky Mississippi)
  • venkov (močály a bažiny) zabírá asi 25% herní plochy.
  • město není přesnou kopií skutečného New Orleans, vývojáři si ho upraví pro vlastní potřeby, aby bylo pořádně pestré (přístavy, chudinské / bohaté čtvrti, bažiny atd.)
  • těšit se můžeme i na tunely (pravděpodobně kanály) pod městem
  • město si budete postupně podmaňovat (obsazováním jednotlivých částí)

Mise a hratelnost:

  • příběh má být sestaven z deseti hlavních pilířů. Nejspíše se těmito pilíři myslí hlavní příběhové mise, kterých tedy podle všeho bude „jen“ 10.
  • způsob plnění hlavních misí by měl zároveň ovlivňovat hráčovo chování mezi nimi (jakým způsobem bude obsazovat město, jak bude plnit postranní mise atd.)
  • některé mise by měly mít více možných postupů, jak je splnit (střílení vs. stealth)
  • můžete plnit více příběhových misí najednou
  • mezi příběhovými misemi si můžete dělat co se vám zlíbí (například závodit, plnit vedlejší úkoly, pašovat alkohol apod.)
  • ve hře má být spousta vedlejších úkolů
  • během hraní si budete moci na pomoc přivolat pomocníky. Jsou tři –  Vito Scaletta (hlavní hrdina Mafia 2), Cassandra a Burk
  • pro Vita, Cassandru a Burka budete moci plnit různé vedlejší mise a úkoly, tím si u nich budete zvyšovat reputaci
  • čím lepší vztahy budete se zmíněnou trojicí mít, tím lépe může využívat jejich služby a pomoc – zavolání posil, uplacení policie, krytí pro mise, doplnění střeliva apod.
  • vašim hlavním třem pomocníkům (Vito, Cassandra a Burk) budete přidělovat jednotlivá obsazená teritoria, v jakém poměru je jen na vás. Z toho bude plynout, jak moc vám budou pomáhat (každý různým způsobem), zároveň si ovšem stále musíte hlídat, jak jsou spokojený a zda není jejich vliv ve městě už příliš silný.
  • Vito zastupuje italskou mafii, Cassandra Haiťany a Burk pro změnu Iry
  • kooperativní hraní ani přepínání mezi postavami, jako např. v GTA 5, nečekejte
  • rasová nesnášenlivost a nerovnoprávnost, která se pochopitelně dotkne i hlavního hrdiny, bude dotvářet atmosféru doby i hratelnosti (různá reakce NPC apod.). To samé platí i o protiválečné náladě toužící po konci války ve Vietnamu.
  • za dokončené mise a další úkoly obdržíte body, které pak můžete použít na vylepšení schopností hrdiny – rychlejší přebíjení, rozšířený inventář, vražedné sejmutí, zvýšení zdraví či výdrže.
  • hra vám bude pomáhat s mířením a přepnutím na cíl podle obtížnosti, jakou si zvolíte.
  • poté co si na svou stranu získáte zmíněné tři pomocníky, obdržíte vysílačku. Díky ní můžete např. vypnout lampy v dané oblasti, najmout si auto, přivolat odstřelovače, uplatit policii, nebo třeba doplnit zásoby (střelivo). Cena těchto služeb bude záviset na vztazích s pomocníky.

Auta a doprava:

  • jízdní model je založen na stejném fyzikálním modelu, jako v Mafii II a dokonce na něm údajně dělá i stejný člověk. Bude ovšem „vylepšen“ o hollywoodské prvky (nárazy, výbuchy, používání auta jako zbraně).
  • opět půjde přepínat mezi arkádovým a „realistickým“ jízdním modelem
  • ve hře nebude chybět plavba na lodi (ve člunu)
  • letadla v Mafii 3 nečekejte
  • zběsilé řízení je jedna ze dvou metod, jak můžete vyslýchat a zastrašit rukojmí = více vám toho prozradí. Druhou metodou výslechu je použití fyzického násilí.
  • řízení vozidel má navodit podobný pocit, jako filmy ze 60. let (např. Bullitt). U rychlých aut, tak můžete očekávat driftování, zatáčení pomocí ruční brzdy apod.
  • budete moci získat po jednom autu z každé specifické třídy (muscle, závodní, offroady). Ty si pak budete moci vylepšit a to jak kosmeticky (za vyhrané závody ve městě), tak výkonnostně za splněné úkoly pro Burkeho, který pracuje na skládce/vrakovišti.

Policie:

  • aktivita policie bude v různých čtvrtích odlišná. Například v té, ve které bydlí Clay, bude přítomnost policie velmi nízká, naopak ve čtvrtích, kde žijí bohatí běloši, bude naopak vysoká.
  • pokud spácháte zločin a někdo z kolemjdoucích vás nahlásí, budete v tzv. modré zóně. V té bude policie aktivně hledat podezřelou osobu, která je podobná popisu (tedy i jiné černochy). Pokud Vás ale policie identifikuje, zóna bude červená a policie půjde přímo po Vás. V takové situaci musíte místo urychleně opustit.
  • policie nepůjde snadno setřást jako v Mafii 2

Zbraně, přestřelky a souboje:

  • vždy s sebou můžete naráz nést pouze dvě zbraně
  • během řízení auta lze zároveň i střílet
  • boj na blízko se odvíjí od toho, jakou zbraň používáte vy, ale i váš protivník
  • přestřelky jsou opět založeny na krytí
  • souboje na blízko nejsou Quicktime eventy, kdy musíte pouze mačkat jednotlivé tlačítka
  • auto můžete použít jako „zbraň„, když z něj včas vyskočíte a necháte ho jet samovolně na cíl

Technologické zajímavosti:

  • Mafia 3 běží na upraveném enginu, který vychází z druhého dílu

Ostatní:

  • Mafia III nebude obsahovat multiplayer
  • tvůrci neignorují Mafii 2, jak by se mohlo na první pohled zdát, ba právě naopak, pokusí se zodpovědět všechny otázky fanoušků z druhého dílu.
  • Ve hře budete moci opět sbírat nějaké ty předměty, které mají ovšem dávat určitý smysl (např. pro vývoj postavy či lepší poznání doby). Zda se můžeme těšit na retro Playboye jako v Mafii 2, vývojáři zatím nechtějí prozradit.
  • hra vyjde 7. října 2016 na PC, PS4 a Xbox One s českými titulky

Poslední aktualizace sekce: 19.04.2016