Mafia.Czech-Games.net

Mafia 2 – Rozhovor s Tomášem Hřebíčkem

Mafia 2 – Rozhovor s Tomášem Hřebíčkem, Lead Animator

Elizabeth: Jaká je tvoje role v Mafia 2 týmu?

Tomáš Hřebíček: Pracuji jako hlavní animátor Mafie 2. Zpočátku jsem byl zodpovědný za všechny animace ve hře, od jejich základů přes in-game animace, až po cutscény. Mafia 2 je ovšem tak velký projekt, že je prostě nemožné, aby měl jeden člověk na starosti všechny tyto věci. Proto jsem se začal věnovat pouze cutscénám a základní animace společně s in-game jsem přenechal dalším dvěma animátorům, kteří už pracují v oboru delší dobu a sami mají pod sebou další týmy lidí. Všichni dohromady jsou to spolehliví lidé, kteří mi ulevili od práce. Díky nim se mohu plně soustředit na tvorbu cutscén a jejich vypilování k dokonalosti.

Elizabeth: Jak vypadá běžný den hlavního animátora Mafie 2?

Tomáš Hřebíček: Abych byl upřímný, žádný den není stejný, jako ty předchozí. Jediná věc, kterou dělám každý den je ta, že přijdu ráno do práce a zapnu počítač. Potom začnou přicházet kolegové, s kterými diskutujeme o různých problémech, nových plánech a vylepšeních hry. Také se vyjadřuji k práci jiných animátorů… Jednoduše řečeno to nikdy není to samé. Bohužel moje práce není jen o tom, že mi zadají úkoly a já je prostě splním. Musím se vypořádat s dalšími věcmi, které se objeví, a přizpůsobit k nim svou práci. Když už mám konečně trochu času, něco upravuji nebo tvořím s Motion Capture.

Elizabeth: Co máš (a co nemáš) na své práci rád?

Tomáš Hřebíček: Ta nejvíc zajímavá část mojí práce je určitě ta kreativní, od řízení Motion Capture až po upravování cutscén. Jinými slovy, mám rád vytváření něčeho nového, co mi pak „roste pod rukama“. K tomu je ale potřeba dělat spoustu dalších věcí, například vytvářet rozvrhy, rozdělovat práci ostatním animátorům a v neposlední řadě řešit technické problémy, které jsou spojeny s možnostmi našich cutscén… A právě to je pro mě ta nejméně oblíbená věc na mé práci – odstraňování chyb v cutscénách. Dokáže naštvat, když vše v editoru funguje jak má, po vložení hotové animace do hry ovšem zjistíte, že vám zde něco chybí (například zbraň) nebo když začne mizet postava.

Elizabeth: Jak dlouho se už pohybuješ v herním průmyslu? Co jsi dělal před nástupem do 2K Czech?

Tomáš Hřebíček: Začal jsem někdy v roce 1998, takže zhruba před jedenácti lety. Nastoupil jsem do Illusion Softworks ještě před tím, než začal vývoj Mafie 1. A před tím? To jsem pracoval jako zeměměřič. Je to sice daleko od herního průmyslu, ale tehdy jsme ve firmě měli hodně počítačů, takže jsem se po večerech věnoval mým prvním GC rendrům.

Elizabeth: Jaká je tvoje oblíbená hra a žánr?

Tomáš Hřebíček: Bohužel jsem v poslední době neměl vůbec čas na to, zahrát si nějakou hru. Pořád jenom práce, práce, práce a moje rodina. Mám rád hry jako Command and Conquer nebo multiplayery (starý dobrý Counter Strike nebo Team Fortress 2). Cítím o hodně víc adrenalinu v žilách, když hraji proti přátelům, než když hraji sám a můžu kdykoliv začít znova, když se něco nepovede, aniž by o tom někdo věděl.

Elizabeth: Jaká byla první hra, která měla vliv na to, jak vnímáš hry nebo děláš svoji práci?

Tomáš Hřebíček: Při tvorbě her jsem mnohem víc ovlivněn filmy, než jinými hrami. Myslím, že příběh ve filmovém stylu je mnohem uvěřitelnější a dokáže hráče více pohltit. Právě proto jsou pro mě filmy nejlepším zdrojem inspirace.

Elizabeth: Co je pro tebe největší inspirací při tvorbě Mafie 2?

Tomáš Hřebíček: Nejvíc se inspiruji gangsterskými filmy, z kterých se můžeme naučit nejvíc o chování gangsterů samotných a o atmosféře jako takové. Samozřejmě, je tady hromadu dalších filmů, někdy i jiných žánrů, které nás inspirují použitím kamery, střihem, vyprávěním příběhu… Důležité je zaměřit se na film, který vás inspiruje, abyste zjistili, v čem přesně ta inspirace tkví.

Autor překladu: Mr Crazy

Překlad je sepsán výhradně pro tento web. Přísný zákaz kopírování!

Komentáře jsou uzavřeny