Mafia II – Informace

Informace budou průběžně doplňovány a aktualizovány.

Příběh, scénář, dialogy:

  • Příběh je tentokrát vyprávěn chronologicky a nakonec bude mít jen jeden konec (místo původně čtyř slibovaných).
  • Žádná přímá dějová návaznost s prvním dílem.
  • Děj se odehrává na přelomu 40. a 50 let minulého století ve smyšleném americkém městě Empire Bay.
  • Dialogy postav jsou oproti původní Mafii daleko realističtější.
  • Scénář finální hry má přibližně 600 stran, 160 000 slov a 300 mluvících postav.
  • Tvůrci si dokonce přizvali odborníka (Italoameričana) přes dobový slang.
  • První verze scénáře pro Mafii 2 vznikla údajně již v roce 2003.
  • Jen animované filmové sekvence (cutscény) budou mít přes dvě hodiny.
  • Při návratu Vita domů válka ještě zuří a on se do ní má zase brzy vrátit. Joe ho ale přesvědčí o opaku.

AI:

Lidé na ulicích se chovají odlišně – někteří jsou ke všemu lhostejní nebo nechtějí problémy, jiní ale třeba volají policii, nebo křičí o pomoc, pokud např. vyloupíte nějaký obchod.

  • Dva základní režimy – standardní a násilný.

Hudba:

  • Ve hře se objeví více než 120 licencovaných skladeb z 40. – 50. let.
  • Ve hře budou 3 rádiové stanice (v autech a domech).
  • Mafia II obsahuje úctyhodné tři hodiny orchestrální hudby, ta byla nahrána Pražským FILMharmonickým orchestrem.
  • V rádiu pochopitelně ale nebude hrát jen muzika, těšit se můžete i na vlastní autentické zprávy či talk shows, v nichž budou reportéři třeba komentovat vaši předchozí misi, která způsobila v Empire Bay pěknou paseku.

Město:

  • Fiktivní město ve hře se jmenuje Empire Bay.
  • Město se značí obrovskou uvěřitelností a dobovou autentičností.
  • Velká inspirace New Yorkem a San Franciscem.
  • Známé názvy čtvrtí: Southport, Oysterbay, Millville, Chinatown, Little Italy, Hunters, Greenfield, Kingston a Riverside a Sand Island.
  • Najdeme ze 20 čtvrtí a každá by se by měla v něčem lišit.
  • Rozloha je cirka 2x větší Lost Heaven v původní Mafii (cca 10 mil čtverečních).
  • Po dobu hry se bude město znatelně měnit a jednotlivé čvrti by měly být ke konci hry na pohled trochu jiné než na začátku.
  • Ohraničení celého města bude zcela přirozené a do žádných neviditelných stěn Vito narážet nebude.
  • Venkov zde žádný nenajdeme, pouze jednu venkovskou čtvrť ve městě.
  • Celé město bude přístupné od začátku hry.
  • Lidé ve městě (leštiči bot, barmani,..) vám mohou poskytnout užitečné rady pro misi. Někdy také uslyšíte nějaký tip v rádiu.
  • Za peníze si budete moci např. i vyleštit a vyčistit boty.
  • Můžete si koupit jídlo (párek v rohlíku apod.) nebo oblečení (užitečné při útěkem před policií).
  • Při nakupování nemůžete být napadeni.
  • Pokud zdemolujete nějaký bar či obchod, policie začne místo činu vyšetřovat a na nějaký čas se stane nepřístupným.
  • Ve hře narazíme na psy, potkany a pravděpodobně i na kočky.
  • Ve hře se objeví více než 200 různých postav pohybujících se po městě.
  • Setkáme se také s rozmary počasí a ročních období, ty se však budou měnit v rámci postupu v ději, ne dynamicky.
  • Každá postava má svůj inventář, díky kterému pořád něco vykonává.
  • V noci je město “rozzářeno” více než 7 000 světly.
  • Můžete podplatit lidi z „radnice“.
  • V pozdější fázi hry už budete známou/váženou osobou a policie a lidé se k vám podle toho budou chovat.
  • V noci se vždy rozsvítí náhodná sada oken.
  • Ve hře se nachází i přehrada.
  • V Empire Bay můžete narazit na 100 telefonních budek, 3 000 statických objektů, 14 000 dynamických interaktivních objektů a 25 000 stromů a keřů.

Hratelnost:

  • Herní doba hlavní příběhové linie má být okolo patnácti hodin.
  • Přítomnost peněz, díky kterým nakoupíte oblečení (při útěku před policií) nebo se najíte v restauraci (doplnění zdraví, fyzičky).
  • Pro dosažení ultimátní atmosféry bude možné vypnout interface (ukazatel zdraví, energie apod.)
  • Přítomen bude nový způsob krytí s možností střílet naslepo (podobně jako např. v Gears of War), funkce „cover to cover“ (z krytu do krytu) však byla odstraněna.
  • Tři stupně obtížnosti:
  • Lehká: Pomoc při zaměřování, zčervenání křížku při namíření na nepřítele a regenerace zdraví během několika vteřin.
  • Střední: Pouze částečná pomoc při zaměřování nepřítele a částečná regenerace zdraví .
  • Vysoká: Žádná pomoc při zaměřování a opět jen částečná regenerace zdraví.
  • Obtížnost se bude s každým vzkříšením u toho samého checkpointu snižovat.
  • Ukládat hru můžete pouze ve vašich „úkrytech“ (např. byt Joea). V průběhu hry je ukládání automatické (po dosažení určité části mise), přičemž takových míst by zde mělo být více než v prvním díle.
  • Na mapě budou vyznačeny hlavní i vedlejší úkoly (cíle).
  • Minimapu můžete zvětšit pomocí tlačítka, poté zde najdete všechny důležitá místa v Empire Bay.
  • Ve hře je téměř vše interaktivní (lze otevřít okno, pustit vodu, zapnout TV, otevřít lednici atd.)
  • V boji jsou potřebná tři tlačítka – pro úder, silnější úde a blokování.
  • Většina věcí ve městě bude zničitelná, proto vás bedny nebo tenké zdi před střelbou dlouho neochrání.
  • I na lehčí obtížnost padne Vito po dvou zásazích k zemi.
  • V akčních fázích se nedá sprintovat.
  • Vito se při sprintu nezadýchá.
  • Vito nemůže plavat.

Mise:

  • Hra obsahuje 15 kapitol.
  • Téměř všechny mise budete podnikat s přáteli (Joe, Henry…).
  • Během hry budete například pašovat nelegální zboží (např. cigarety), někoho vydírat, navštěvovat „staré přátele”, škádlit rivalské rodiny, provádět pouliční výměny názorů, vykrádat banky, zakopávat mrtvoly, provádět nájemné vraždy,…
  • Vedlejší mise jsou nepovinné, díky jejich plnění však získáte nemalou finanční odměnu a achivementy.
  • Pokud začnete misi, musíte ji chtě nechtě dokončit.

Policie:

  • Policie bude trochu benevolentnější než v předchozím díle.
  • Policie nepůjde jen po vás, ale i po ostatních zločincích.
  • Policie si bude volat posily pouze v případě, že naděláte velký “bordel”.
  • Úroveň hledanosti se rozděluje na auto nebo osobu.
  • Pokud ukradnete policejní auto, jste automaticky hledaní.

Doprava:

  • Ve hře můžete z dopravních prostředků ovládat jen vozy.
  • Je možné nastavit jak realistické, tak arkádové vlastnosti jízdního modelu.
  • V každém autě bude přítomno rádio, kde mimo hudby uslyšíte i o aktuálním dění ve městě.
  • V autech nepůjde řadit manuálně.
  • Po přesném výstřelu do nádrže vozidlo exploduje.
  • Vozy jsou do posledního detailu vymodelovány autenticky, jen názvy jsou smyšlené.
  • Do garáže lze ukrýt 10 aut.
  • Váš vůz si budete moci nechat opravit, umýt, přelakovat, vylepšit, vyměnit poznávací značku…
  • Na palubovce uvidíte rychlost, množství benzínu a opět bude možno použít omezovač rychlosti.
  • Nalezneme zde okolo 50 vozidel.
  • SPZ je možno změnit podle vaší volby.
  • Do aut se můžete dostat rozbitím okna (hlučné, ale rychlé) nebo vypáčením zámku (tiché, ale zdlouhavé).
  • V závislosti na situaci hrají v rádiu různé skladby (např. rychlejší písně během pronásledování).
  • Lze hrát i s volantem.
  • Opět lze použít omezovač rychlosti jako v prvním díle Mafie.
  • Nadzemku a vlak nelze využít ani jako pasažér.

Zbraně:

  • Vito bude moci nosit neomezený počet zbraní.
  • Každá zbraň se chová jinak a realisticky (přesnost, zpětný ráz), autentický vzhled a dobový arzenál je samozřejmostí.
  • Zbraně nepůjde vylepšovat.
  • Ze začátku se sotva dostanete k pistoli, později se vám do ruky dostanou zajímavější kousky (brokovnice, thompsony, karabiny atd.).
  • Ve hře nebudou zbraně na blízko (baseballky, nože, obušky, tyče atd.).

Technologické zajímavosti:

  • Text nezbytný pro výrobu samotné hry se nazývá design dokument a popisuje celou hru (např. herní pravidla, scénář, popisy prostředí a postav,..) V případě Mafie II je to více než dva tisíce stran textu.
  • Na Mafii II pracuje kolem třiceti grafiků, každý dělá něco jiného.
  • Ve hře má být odhadem kolem 2 000 unikátních modelů.
  • Tvorba menšího interiéru, kdy musí grafik zaručit kromě špičkové estetické úrovně a autentičnosti také jeho funkčnost a případně plnou zničitelnost, se délka tvorby pohybuje kolem jednoho měsíce.
  • Počet řádků kódu včetně enginu se blíží ke třem milionům.
  • Postavy budou mít 120 různých animací obličeje.
  • Jednou z největších výsad enginu je bezpochyby plynulý přechod mezi interiérem a exteriérem
  • Díky skvělému enginu se zde nesetkáme s žádnou načítací obrazovkou (pouze při smrti nebo restartování mise).
  • O pohyb lidského obličeje se postará zhruba 30 kostí.
  • PC verze nabízí vyšší rozlišení textur a vypadá o mnoho lépe než verze konzolové.
  • Myš a klávesnice při ovládání na PC působí neskutečně intuitivně.
  • Aby se hra vůbec vešla na jedno DVD, musely se rozdělit verze pro jednotlivé trhy – dabing prý zabírá příliš mnoho místa.
  • Kulky díky propracovanému enginu vykouzlí do skla pavučiny a výloha se rozsype až po několikáté ráně, každý objekt si “zapamatuje” způsob destrukce, což ovlivní jeho animaci apod.

Ostatní:

  • Vito se po pár pivech může opít, obrazovka se zbarví do oranžova a obraz je zkreslený.
  • Ve hře budou nenápadné připomínky na M1 v podobě „easter eggů“.
  • Ve hře je mnoho narážek na Hollywood (např. hotel Corleone, Scorsese Import/Export – obojí známe již z prvního dílu).
  • Jednoznačným zdrojem estetiky a inspirace se tvůrcům staly americké dobové filmy zasazených do 40. a 50. let.
  • V 2K Czech mají také poměrně rozsáhlou knihovnu, ve které vždy najdou vše potřebné (přehledy zbraní, automobilů, módy, kulturních fenoménů té doby), což jim zaručuje stoprocentní autenticitu, a to i přesto, že se jedná o fiktivní město a příběh.
  • Jeden z achievementů se bude jmenovat “Flying Driver” – pokud se vám podaří skočit rychlým autem na rampě (něco jako v GTA), dostanete jistou odměnu.
  • Potvrzen byl i stahovatelný obsah (zatím není jasné zda v podobě vedlejších misí nebo kompletních přídavků)
  • Pivo ve hře nese značku Stolz, cola zase Swift
  • Ve výjimečných případech bude moci někdo z vaší party při přestřelkách zemřít.
  • Zdraví doplní stejně účinně hamburger, tak i pivo, nebo třeba whisky.

 Za pomoc s zpřehledněním sekce děkujeme sadymu.