Mafia.Czech-Games.net

Rozhovor s Danem Vávrou

19.12.2005 – Exkluzivní rozhovor pro tento web mi poskytl Dan Vávra. Další poděkování patří STK, bez kterého by se rozhovor zřejmě neuskutečnil.

Dan VávraAlien: Jak se na projekt Mafia koukáš teď. Přece jenom to budou 4 roky od vydání, tehdy Mafia byla úžasně prezentovaná. Zajímalo by mě, jestli bys jí teď prezentoval stejně. Teď v tomhle roce – hra by ale zůstala stejná.

Dan Vávra: Tahle otázka mě trochu překvapila. V žádnym rozhovoru jsem na ní ještě neodpovídal….teď se na Mafii koukám jako na projekt, který už má svoje léta a kdyby hra měla ve stejné kvalitě vyjít teď, tak bych jí každopádně prezentoval jako menší projekt a nesnažil bych se jí tolik probít, protože bych věděl, že dnešní doba si přece jenom žádá něco lepšího. O tom svědčí i věčné internetové diskuze o údajném pokračování hry. Lidi to možná ještě hrajou, ale touží po něčem lepším. Jinak dík za pochvalu naší prezentace.

Alien: Říkal si, že ti už dnes scénář Mafie připadá naivní. Pokud to tak je, tak proč Mafia po necelých čtyř letech existence začíná být opět oblíbenější než nedávno vydaný titul San Andreas… nemyslíš, že na tom něco bude?

Dan Vávra: Naivní možná není to správné slovo, i když jsem ho říkal. Možná je to autorská skromnost :-D. Nicméně se mi už moc nelíbí a kdybych měl Mafii napsat teď, vypadala by dost odlišně. Už krátce po vydání hry mi hlavou začali šrotovat nové nápady, které bych do hry ještě uplatnil, kdyby nebyla vydaná. A to o té úspěšnosti jsem také nedávno četl a opravdu mě to hodně překvapilo a já za celý tým hráčům hrozně děkuju za to, že naši hře jsou věrní… je zas o důvod víc, proč načínat dalších flašky.

Alien: Dost by mě zajímalo, jestli je v Mafii nějaká skrytá věc, lokace atd. na kterou hráči za ty čtyři roky na 100% ještě nepřišli? Jestli ano, můžeš jí prozradit?

Dan Vávra: Hráči toho za ty roky objevili překvapivě mnoho…víc než jsme čekali. ale přece jenom je ve hře ještě ukrytých několik triků, které jsem zatím na žádné fanouškovské stránce nečetl. Ale nic velkého to není. Tajná lokace vytvořena žádná nebyla a spekulace o údajném casinu jsou nepravdivé, takže není co prozrazovat ;-)

Alien: Jistě už si slyšel o projektu Mafia: Contabile. Co si o něm myslíš? Myslíš si, že může ještě víc proslavit Mafii, nebo alespoň vrátit ke hře hráče, kteří ji již přestali hrát?

Dan Vávra: Tento projekt se mi zezačátku zdál velmi pochybný. Dokonce jsme prověřovali, zda nedochází k porušení práv apod. Vše nakonec proběhlo v pořádku. Tento projekt je úžasný v tom, že jsou naplánovány věci, které třeba není možné hned udělat, ale ten tým prostě udělá cokoli, aby nezklamal hráče a tak se to nakonec povede. Docela pozorně ten projekt sleduji a teď už se můžu přiklonit k názoru, že ten projekt má budoucnost a určitě to mnoho hráčů ke hře vrátí.

Alien: Uvažovali jste někdy o nějakém datadisku nebo přídavku k Mafii? Pokud ano, proč se tak nakonec nestalo?

Dan Vávra: Mnoho lidí z práce říkalo, že je škoda aby tímto dílem byla Mafia ukončena. Ovšem jak to nakonec dopadlo z pochopitelných důvodů prozradit nemůžu. Znám lepší způsob, jak naložit s penězma :-D

Alien: Jak celkově hodnotíš mody a různé přídavky do Mafie? Jaký je podle tebe nejlepší a nejpovedenější a který se ti naopak vůbec nelíbí?

Dan Vávra: Já je hodnotím pozitivně. Dřív jsem je i sledoval a zkoušel. Nyní mi na to už nezbývá čas a přestalo mě to bavit. Hodně se mi líbil ten Německý mód, co mění textury na zasněžené (tuším Snow mod). Ten měl opravdu něco do sebe. A který se mi nelíbil říct ani nejde. Každý mód má něco, co ten druhý nemá. Některý se povede víc, některý míň a já oceňuji snahu každého, kdo ty módy dělá.

Alien: Na svět se měsíc co měsíc dostávají obrázky z jednotlivých stádií vývoje (alpha, beta, D+ apod.) a mnohým hráčům tyto verze připadají lepší a kvalitnější a často mají pocit, že hra byla o spoustu věcí okradena. Proč tomu tak je?

Dan Vávra: Možná, že se vám hra na obrázcích zdá hezčí co se týká textur, ale je to opravdu jen stádium vývoje. Hra byla v podstatě neoscriptovaná. Velký problém byl také v tom, že textury byly hrozně obrovské. Na hru by kvůli těmto texturám nestačila 4 CD. Kvůli tomu jsme museli textury změnit a mnoho ulic, domů a modelů vypustit. Toto vysvětlení možná nebude každému stačit, ale víc k tomu říct nejde.

Alien: Co říkáš hrám v současnosti? Můžou vás tyto, a nebo blížící se hry (např. Kmotr) nějak inspirovat u vašich budoucích titulů?

Dan Vávra: My jsme se nikdy neinspirovali jinými hrami. Máme své nápady a právě takovéto inspirace způsobují podobnost mnohých her a my se podle mě té podobnosti vyhýbáme.

Alien: Trochu už jsem nakousl takovou tu často omílanou otázku, přesto ti jí chci položit i já. Tak tedy, prozraď nám alespoň matně, jaké jsou vaše plány do budoucna a na jaký titul, z vaší dílny, se můžeme v nejbližší době těšit?

Dan Vávra: Nemůžu ti říct víc, než je dosud na internetu. Myslím, že mnohé hráče pozvedla informace na našich webových stránkách, že se chystá nová akční hra. Naše plány jsou tvořit dál lepší a lepší hry….toť vše k této otázce ;-)

Alien: Děkuji ti za rozhovor a za báječnou hru, těším se na další pokračování a přeji hodně úspěchů, hezké Vánoce a šťastný Nový rok.

Dan Vávra: Já taky díky…musim se přiznat, že dělám poprvý rozhovor pro fanouškovský web a taky se musim přiznat, že jsem na tvoje otázky odpovídal trochu jinak, než bych odpovídal třeba v časopise. Tam bych mluvil vážnějc. Jinak ti přeju hodně štěstí s tvym webem a všem mafiánům přeju skvělé vánoce a supr nový rok. A ještě něco…..kdyby něco, noste vždycky s sebou luparu. Člověk nikdy neví ;-)

Komentáře jsou uzavřeny