Informace o betaverzi Mafie

Stejně jako většina her i Mafia se od základu měnila. První kapitolou je engine. Na hře se začalo pracovat v roce 1998, tenkrát v enginu prvního dílu Hidden and Dangerous. Ten nakonec nesplňoval požadavky, které si autoři stanovili, a tak se rozhodli hru udělat na výkonnějším ls3d. Tyto změny způsobyly to, že se Mafia pořád odkládala.


Další kapitolou je město, které se měnilo hned několikrát. Původně na ulicích nemělo být vůbec nic. Postupem času přibyly lavičky, koše a telefonní budky. Zavodní okruh který známe z mise „Fair play“ měl být původně ve městě, např. v Hobokenu, ale autorům se to nelíbilo, tak tratě stále měnili. Vyjmenuji všechny tratě, kde se mělo jezdit: Hoboken, to byla asi první trať, Central Island, Downtown, Oakwood.


Dalším důležitým bodem jsou mise. Tak například v misi „Výlet do přírody“ původně nemělo vůbec sprchnout. Mise „Návštěva lepší společnosti“ měla být pro změnu ve dne. Do hotelu Corleone měli přijít policisté s Thompsony a znepříjemnit vám život. Na Frankově pohřbu měli být lidé, kteří brečeli nad jeho rakví. Extrémní jízda nebyla původně vůbec plánovaná, místo ní měly být závody v krajině, něco jako Grand Turismo nebo Need for Speed. Možná, že kdyby autoři hry udělaly závody, hra by byla ještě oblíbenější.


Menu hry bylo překopáváno snad stokrát. Místo bílého okraje v menu měly být okraje modré. Místo loadování s obrázkem, měl být nápis Mafia.


Nyní se dostáváme k autům. Ty měly původně reálné názvy, ale z důvodu toho, že tvůrci nedostaly svolení od výrobců, museli nakonec vymyslet názvy zkomolené. Třeba Ford = Bolt. U vozidel měly být také interiéry – volant, palubní deska atd. Na to však nezbyly peníze a ani čas. Sám Daniel Vávra uvedl, že jestli budou vypadat špatně, raději je do hry nedají.


Postavy byly radikálně změněny. První je na řadě, Paulie. Ten měl původně nosit hnědé sako A jeho tvář se mu moc nepodobala. Sam měl být původně blonďák. Sára tak ta se měnila hned několikrát. Prvně byla blondýna, později se to autorům nelíbilo, tak ze Sáry udělali zrzku a nakonec brunetu, tak jak ji známe dnes. Tommy byl měněn snad nejvícekrát. Původně měl knírek a větší oči. Pak mu ho vývojáři oholili a zmenšili mu oči. Později udělali tvář hodně podobnou Tomovi, akorát měl jiné vlasy a bílý oblek. A pak na řadu přišel současný Tom.


Divili byste se kolik dabingu autoři vynechali. Stačí si projet složku s dabingem a zjistíte, že je toho opravdu hodně zapomenutého. Hudba nebyla tolik měněna jako mazána, autoři jí totiž měli až přebytek. Snažili se vybrat prý tu nejlepší.


Autor článku: Paulie
Úprava článku: Alien